"מה שהיה הבוקר בחומש – ניסיון חטיפה"

    דוד קורצווייל | צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה No Comments on "מה שהיה הבוקר בחומש – ניסיון חטיפה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות משטרה שהגיעו הבוקר לישיבת חומש ביקשו לעצור את תלמידי הישיבה שלומדים תורה ביישוב החרב כשמונה שנים. הכוחות, שהגיעו רגלית והותירו את כלי הרכב בסמוך לכניסה לכפר הערבי בורקה הסמוך, גררו את התלמידים לכלי הרכב, הכו אותם וריססו עליהם גז מדמיע. אחד מהם, שהצליח לברוח מכוחות המשטרה, נתפס על ידי המשטרה הפלסטינאית.

    "העצור, שנעצר לאחר מכן על ידי משטרה ישראל, הצליח ליצור קשר עם חבריו שהעבירו את המידע לחיילי המילואים שנמצאים בגזרה", סיפר אחד התלמידים. "לוחמי המילואים נכנסו בתוך דקות לכפר וככל הנראה המשטרה הפלסטינאית הבינה כי כדאי לה להעביר את תלמיד הישיבה לידי הצה"ל". לדבריו, זמן קצר לאחר מכן התלמיד הועבר על ידי השוטרים הפלסטינאים לשער היישוב שבי שומרון ושם הוא נעצר על ידי משטרת ישראל.

    בני קצובר: "ההתנהלות הבלתי אחראית של חטיבת שומרון, בהמשך להתנכלויות בלתי פוסקות לישיבת חומש, הביאה היום למקרה שכמעט ועלה בחיי אדם כאשר אחד מתלמדי הישיבה שנמלטו נלכד בידי ערבים. התנהלות זו, שהאחראי לה שר הבטחון, לא זכורה אפילו מימיו של אהוד ברק".

    בוועד מתיישבי השומרון מפצירים בשר הבטחון לאפשר התנהלות נורמאלית של ישיבה בישראל על חורבות היישוב חומש. "לא יתכן שכוחות הביטחון יפגעו בתלמידי הישיבה ששומרים על נוכחות יהודית בחומש שנים רבות בתנאים קשים".

    ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה מחה על התנכלות כוחות הבטחון לתלמידי ישיבת חומש ואמר: "מן הראוי שחיילי צבא ההגנה לישראל יקדישו מאמצים להגנה על תושבי מדינת ישראל ולא יפעלו באלימות כנגד לומדי תורה. אלמלא התושייה שגילה תלמיד הישיבה שנחטף בידי פלשתינאים לאחר שנרדף והוכה ע"י חיילים, המקרה היה נגמר באופן אחר לגמרי. אני קורא למערכת הבטחון לגלות אחריות ולאפשר לישיבת חומש הפועלת בשקט וללא מהומות מזה 7 שנים ברציפות להמשיך לפעול ולמלא את החלל שנוצר בליבו של עם ישראל"



    0 תגובות